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(French copy follows below)

According to a recent national poll conducted by Ipsos Public Affairs, two-thirds (67 per cent) of Canadians would be more likely to support a political party that prioritized a healthcare plan focused on increased investment to implement a national diabetes program – a program such as Diabetes 360˚. A similar portion, 63 per cent, would also be more likely to vote for a local candidate who supported such a plan.

Additionally, 79 per cent of Canadians are concerned that diabetes medication and devices are not affordable for all Canadians; 77 per cent are concerned about the prevalence of diabetes in Canada; and 69 per cent are concerned with the cost of diabetes to the healthcare system in Canada.

“These figures show that diabetes is a major concern for voters, and that the incoming government must take swift action to implement a comprehensive plan to address these concerns,” says Dr. Jan Hux, president and CEO of Diabetes Canada. “The Diabetes 3600 strategy developed by a multi-sectoral group of experts uses an evidence-based approach and outlines urgent recommendations; all that is required is for governments to work together to implement the plan so efforts can begin to track progress and improve health outcomes.”

Ipsos Public Affairs conducted this public opinion poll of 1,270 participants from across Canada between September 30 and October 3, 2019.

The implementation of a national diabetes plan would acknowledge the 100th anniversary of Canada’s discovery of insulin in 2021 and demonstrate Canada’s commitment to the disease.

Some of the benefits of this nation-wide diabetes strategy include:

i. $20 billion savings in health-care costs and 770,000 fewer new cases of type 2 diabetes in Canada in just seven years.

ii. More equitable access to medications and devices and for all Canadians living with diabetes.

About Diabetes 360˚

Developed by a coalition of 120 stakeholders from across Canada, Diabetes 360˚ is a nation-wide strategy to end the diabetes epidemic. It will result in enhanced research and improved prevention, screening and management of diabetes.

Un nouveau sondage Ipsos révèle que les Canadiens et les Canadiennes sont plus susceptibles de soutenir un parti politique qui s’engage en faveur de la mise en œuvre d’une stratégie nationale sur le diabète 

 Selon un récent sondage national effectué par Ipsos Affaires publiques, 67 p. 100 des Canadiens et des Canadiennes seraient plus enclins à soutenir un parti politique qui accorde la priorité à un régime de soins de santé axé sur une augmentation des investissements visant à mettre en œuvre un programme national de lutte contre le diabète, soit un programme comme Diabète 360˚. Un pourcentage similaire, soit 63 p. 100 des Canadiens et des Canadiennes, serait aussi plus susceptible de voter pour un.e candidat.e local.e favorable à un pareil plan.

En outre, 79 p. 100 des Canadiens et des Canadiennes s’inquiètent de ce que toutes les personnes diabétiques du pays ne puissent pas se permettre de payer le coût des médicaments et des appareils de prise en charge du diabète; 77 p. 100 se disent préoccupés par la prévalence du diabète au Canada; et 69 p. 100 d’entre eux s’inquiètent du coût du diabète pour le régime de santé du Canada.

« Ces chiffres indiquent que le diabète constitue une préoccupation majeure pour les électeurs et que le nouveau gouvernement devra agir rapidement pour mettre en œuvre un plan exhaustif qui tiendra compte de ces inquiétudes », a déclaré la Dre Jan Hux, présidente-directrice générale de Diabète Canada. « La stratégie Diabète 360°, conçue par un groupe intersectoriel composé de spécialistes, s’appuie sur une approche fondée sur des données probantes et propose des recommandations urgentes. Les ordres de gouvernement doivent à présent collaborer à la mise en œuvre de ce plan, afin que l’on commence à suivre les progrès accomplis et à améliorer les résultats en matière de santé. »

Ipsos Affaires publiques a mené ce sondage d’opinion auprès de 1 270 personnes de tout le Canada entre le 30 septembre et le 3 octobre 2019.

Le lancement d’un plan national de lutte contre le diabète coïnciderait avec la célébration, en 2021, du 100e anniversaire de la découverte de l’insuline par le Canada et démontrerait la détermination du pays à combattre la maladie.

Cette stratégie nationale sur le diabète présenterait plusieurs avantages :

  1. Elle permettrait d’économiser 20 milliards de dollars en soins de santé et de prévenir 770 000 nouveaux cas de diabète de type 2 au Canada en seulement sept ans.
  2. Elle garantirait aux Canadiens et aux Canadiennes diabétiques un accès plus équitable aux médicaments et aux appareils.

À propos de Diabète 360˚

Élaboré par une coalition de 120 intervenants de tout le Canada, le plan Diabète 360˚ définit une stratégie nationale visant à mettre fin à l’épidémie de diabète. Il permettra de renforcer la recherche et d’améliorer la prévention, le dépistage et le traitement du diabète.


Category Tags: Advocacy & Policy;

Region: National

About Diabetes Canada

Diabetes Canada is the registered national charitable organization that is making the invisible epidemic of diabetes visible and urgent. Diabetes Canada partners with Canadians to End Diabetes through:

  • Resources for health-care professionals on best practices to care for people with diabetes;
  • Advocacy to governments, schools and workplaces; and
  • Funding world-leading Canadian research to improve treatments and find a cure.

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Sherry Calder, Senior Manager, Marketing & Communications

902-453-3529

sherry.calder@diabetes.ca